Umrah

getattachment4[flagallery gid=1]

The Umrah could be performed anytime throughout the year. It is to perform the rituals of Umrah in the city of Makkah. It is not a must to go to Madinah, however it is recommended by prophet Muhammad himself to visit (him) in Al Madinah Al Munawarah.

Umrah is different from Hajj as it could be performed in about 2 hours time ( depends on your condition ). You can perform more than one in the same trip. Also you can defecate the extra Umrah for someone else who can not or were not able to perform it.

You can perform Umrah as a side trip from your visit or vacation to another destination. Visas must be obtained before traveling. Ladies Over 45 years who are traveling alone are required to obtain a letter of no objection from a “Muhrem”. Who could be : Father, Adult : Son, Brother, husband, uncle….etc. Also they are not required to obtain the letter if they are traveling with the Mohrem himself. In both cases a legitimate proof of relationship is required. Ladies under 45 years old can go to Umrah only with Muhrem. Usually last day allowed to arrive to Kingdom of Saudi ifor Umrah is the last day of Ramadan ( Please count on Ramadan as if it is 29 Days ). You can stay up to 15 Shawal ( Unless otherwise stated by authorities ).After that the whole efforts on all levels will be for the preparation of Hajj Season Inshallah.

If you have individual arrangements you will receive all the services starting with Obtaining the visas, Meet and Assist, Transportation, Accommodation, paperwork process… etc ) However it is known that individual arrangements for small groups will not be assisted with religious guidance unless you travel with a formed group. Umrah is a very unique to be quoted, the price depends on many factors. – How many days in Makkah – How Many Days in Madinah – Transportation Method – Dates – Number of people traveling together – Number of people per room …………..etc. Please refer to our info-readings and tips for Umrah trips.

 مناسك العمرة يمكن أداؤها في أي وقت على مدار العام. فمن لأداء مناسك العمرة في مدينة مكة المكرمة . و ليس مطلوبا أن تذهب إلى المدينة المنورة ، ومع ذلك فمن المستحسن من قبل النبي محمد نفسه لزيارة المدينة المنورة .

العمرة يختلف عن الحج لأنه يمكن أن يتم تنفيذها في الوقت حوالي 2 ساعة (يعتمد على حالتك ) . يمكنك تنفيذ واحد أو أكثر في نفس الرحلة. كما يمكنك تكريس العمرة اضافية ل شخص آخر لا يمكن أو لم تكن قادرة على أداء ذلك.

يمكنك أداء العمرة كرحلة جانب من زيارتك أو عطلة إلى وجهة أخرى . يجب الحصول على تأشيرات دخول قبل السفر. ويلزم السيدات أكثر من 45 عاما الذين يسافرون وحدها للحصول على خطاب عدم ممانعة من ” Muhrem ” . الذي يمكن أن يكون : الأب ، الكبار : الابن، الأخ ، الزوج، العم …. الخ أيضا لا يطلب منهم الحصول على بريد إلكتروني إذا كانوا يسافرون مع Mohrem نفسه . في كلتا الحالتين لا بد من إثبات العلاقة الشرعية . يمكن للسيدات تحت 45 سنة تذهب إلى العمرة فقط مع Muhrem . عادة آخر يوم يسمح للوصول إلى المملكة العربية السعودية قوة التنفيذ العمرة هو اليوم الأخير من رمضان ( الرجاء الاعتماد على رمضان كما لو أنه هو 29 يوما) . يمكنك البقاء حتى 15 شوال ( ما لم ينص على خلاف ذلك من قبل السلطات) ، وبعد ذلك كل الجهود على جميع المستويات سيكون لإعداد موسم حج إن شاء الله .

إذا كان لديك الترتيبات الفردية سوف تتلقى جميع الخدمات بدءا من الحصول على تأشيرات دخول ، لقاء و مساعدة ، النقل، السكن ، وعملية الأوراق … الخ) ولكن من المعروف أن الترتيبات الفردية لمجموعات صغيرة لن يساعده مع الإرشاد الديني إلا إذا كنت السفر مع مجموعة تشكيلها. العمرة هي فريدة من نوعها للغاية أن نقلت و السعر يعتمد على عوامل كثيرة. – كم عدد أيام في مكة المكرمة – عدد الأيام في المدينة المنورة – طريقة النقل – تواريخ – عدد الأشخاص الذين يسافرون معا – عدد الأشخاص في الغرفة الواحدة ………….. الخ يرجى الرجوع إلى موقعنا على المعلومات قراءات و نصائح لرحلات

The Umrah or (Arabic: عمرة‎) is a pilgrimage to Mecca, Saudi Arabia, performed by Muslims that can be undertaken at any time of the year. In Arabic, Umrah means “to visit a populated place”. As a technical term used in the Sharia, Umrah means to perform Tawaf round the Kaaba and Sa’i between Al-Safa and Al-Marwah, after assuming Ihram (a sacred state), either from a Miqat like Zu ‘l-Hulafa, Juhfa, Qarnu ‘l-Manāzil, Yalamlam, Zāt-i-‘Irq, Ibrahīm Mursīa, or a place in Hill. It is sometimes called the ‘minor pilgrimage’ or ‘lesser pilgrimage’, the Hajj being the ‘major’ pilgrimage and which is compulsory for every able-bodied Muslim who can afford it. The Umrah is not compulsory but highly recommended.